Thursday, February 12, 2009

Hanya ALLAH sebagai CEO saya!

satu lg post for this week yg sure korang kene amik tau...huhu...actually dah basi dah info ni cz majalah ni dah lame...hari ni tibe2 je rase nak bace blk.I think this is quite interesting....and boleh dijadikan pedoman hidup kite yg kdg2 hilang pedoman.hahaha...mcm "aKu..

overall kepada title diatas...lebih kepada org2 yg dah bekerja...
  • Amanah
  • Tanggungjawab
  • disiplin
  • kerjasama
  • adil
  • berpandangan jauh
  • prihatin

sume ni perlu ade dlm diri kita bila kita dah ade kerjaya...even belom ade kerjaya pon...kite kene ade bende2 mcm ni gak...and yg penting dalam hati kita hanya ada satu keyakinan bila kita lakukan sesuatu...sumenya kerana Allah...even kita buat kerja tu bukan kehendak kita...bila kita fikirkan KERANA Allah...sure kita boleh lakukan...betul x...ianya juga sebagai perangsang hidup kita.

i found something interesting too in my reading...

  1. jadikanlah Allah sebagai pegangan hidup (of course...tp kadang2 kita kecundang...manusia xsume perfect kan)
  2. jadikanlah Allah sebagai tujuan hidup(baru hidup kita rase sempurna)
  3. Cintailah Allah atas segala-galanya
  4. ingat bahawa Allah dekat dengan kita...

memang memberi kesan yg mendalam bila aku bace...maybe hati aku tak setenang tenangnye kot...membuatkan bahan2 bacaan mcm ni memberi kesan dlm jiwa aku sekarang...huhuhu...ianya hanya motivasi dlm diri sbb tu la kene bace byk bende2 mcm ni...

No comments: